دانلود مقالات

دانلود مقالات ، تحقیق ، پروژه

دانلود مقالات

دانلود مقالات ، تحقیق ، پروژه

کلمات کلیدی

نقشه دو بعدی و سه بعدی ساختمان مسکونی دوبلکس در چهار طبقه با استخر

طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

طرح توجیهی پرورش صیفی جات گلخانه‌ای

طرح توجیهی پرورش و نگهداری زنبور عسل

طرح توجیهی فرآوری ‌و بسته بندی آجیل و خشکبار

معماری سبز

بام سبز

سیستم سازه دال مجوف یوبوت

سیستم تعلیق خودرو

سنسور خودرو

پرسشنامه سبک زندگی در بارداری

طاق ها در معماری

پروپوزال کامل با عنوان رابطه عدالت سازمان با میزان ترک خدمت

چگ لیست سوپروایزری تحویل بیمار

راه حل و روش اجرایی ایمنی بیمار

دستورالعمل دادن دارو به بیمار

موارد استاندارد تزریقات ایمن

دوره آموزشی جوشکاری و بازرسی جوش

طراحی بیمارستان

جزوه تضمینی آزمون زبان دانشگاه آزاد اسلامی EPT (ویرایش جدید)

سرسیلندر

مطالعات موزه و رساله کامل موزه و نقشه ها

پاورپوینت در مورد موتور

موتور دو زمانه

موتور دیزل

رساله بیمارستان و فاز2 اجرایی آن و نقشه ها

لنت ترمز (تحقیق)

تحقیق در مورد لاستیک

برنامه فیزیکی فضای آموزشی مدرسه-سرانه فضایی مدرسه

خودرو هیبریدی

بایگانی
تبادل لینک - تبادل لینک سه طرفه و تبادل لینک رایگان گیرنده دیجیتال موبایل - گیرنده دیجیتال اندروید Earn free bitcoin

ویروس کرونا

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۲:۵۷ ب.ظ

 

 

ویروس کرونا  nCoV -2019: برآورد اولیه پارامترهای اپیدمیولوژیک و پیش بینی های همه گیر

وابستگی:

 - 1 مرکز انفورماتیک سلامت ، محاسبات و آمار ، دانشکده پزشکی لنکستر ، دانشگاه لنکستر ، لنکستر ، انگلستان.

 -2 گروه زیست شناسی و مؤسسه پاتوژن های نوظهور ، دانشگاه فلوریدا ، گاینزویل ، ایالات متحده آمریکا.

 3- شورای تحقیقات پزشکی-دانشگاه گلاسگو مرکز تحقیقات ویروس ، گلاسکو ، انگلستان.

 

یافته های کلیدی

ما تخمین می زنیم تعداد تولید مثل اولیه عفونت (𝑅𝑅0) به طور قابل توجهی بیشتر از یک باشد. ما تخمین آن را بین 3.6 و 4.0 می زنیم که نشان می دهد 72-75٪ از انتقال با اقدامات کنترل عفونت برای برای جلوگیری از افزایش قابل پیشگیری است.

ما تخمین می زنیم که تنها 5.1٪ (95٪ CI ، 5.8-5.5) از عفونت ها در ووهان شناسایی شده اند که نشان دهنده تعداد زیادی از عفونت ها در جامعه است و همچنین نشان دهنده مشکل در تشخیص موارد این بیماری جدید است. نظارت بر این پاتوژن رمان بسیار سریع توسط مقامات بهداشت عمومی در چین راه اندازی شده است و امکان ارزیابی سریع سرعت افزایش موارد در ووهان و مناطق دیگر را فراهم می کند.

 

اگر تغییری در کنترل یا انتقال اتفاق نیفتد ، انتظار داریم شیوع بیشتری در شهرهای دیگر چین رخ دهد و عفونت ها همچنان با سرعت فزاینده به مقصد بین المللی صادر می شوند. در مدت زمان 14 روز (4 فوریه 2020) ، مدل ما تعداد افراد آلوده در ووهان را از 190 هزار نفر پیش بینی می کند (فاصله پیش بینی ، 132.751 تا 273.649). پیش بینی می کنیم بزرگترین شهرهای شیوع در نقاط دیگر چین شانگهای ، پکن ، گوانگژو ، چونگ کینگ و چنگدو باشند. ما همچنین پیش بینی کرده ایم که تا 4 فوریه 2020 کشورها یا مناطق ویژه اداری که بیشترین خطر واردات عفونت را از طریق سفرهای هوایی دارند تایلند ، ژاپن ، تایوان ، هنگ کنگ و کره جنوبی هستند.

 

مدل ما نشان می دهد که محدودیت های مسافرتی از شهر ووهان بعید است که در جلوگیری از انتقال در سراسر چین مؤثر باشد. با کاهش 99 درصدی موثر در سفر ، اندازه گیری همه گیری در خارج از ووهان تنها در 24 فوریه ممکن است 24.9٪ کاهش یابد.

 

براساس فرضیات زیربنای مدل و همچنین داده های مورد استفاده برای متناسب بودن مدل ، اطلاعات زیادی در رابطه با قابلیت اطمینان پیش بینی های مدل وجود دارد. این موارد را باید هنگام تفسیر یافته‌های ما در نظر گرفت.

 

 

چکیده

 

در دسامبر سال 2019 ، تصور می شود که یک ویروس کرونا (2019-nCoV) در ووهان چین در جمع انسان ها ظاهر شده است. تعداد موارد شناسایی شده در ووهان از آن زمان به سرعت افزایش یافته است ، و موارد در شهرهای دیگر چین و سایر کشورها مشخص شده است (از 23 ژانویه سال 2020).

ما یک مدل انتقال را برای گزارش اطلاعات موردی تا 21 ژانویه در اختیار گرفتیم تا اقدامات کلیدی اپیدمیولوژیک را تخمین بزنیم و مسیر احتمالی این بیماری همه گیر را پیش بینی کنیم ، زیرا تأثیر احتمالی محدودیت های مسافرتی از وهان به داخل است.

 

ما تخمین می زنیم که تعداد تولید مثل اولیه عفونت (𝑅𝑅0) 3.8 باشد (فاصله اطمینان 95٪ ، 3.6 و 4.0) ، نشان می دهد که 72-75٪ از انتقال باید با اقدامات کنترل عفونت ها متوقف شود تا افزایش یابد.

 ما تخمین می زنیم که تنها 5.1٪ (95٪ CI ، 4.8-5.5) از عفونت ها در ووهان مشخص می شوند ، و تا 21 ژانویه در کل 11341 نفر (فاصله پیش بینی ، 9.217-14.245) از ابتدای سال در ووهان آلوده شده بودند. در صورت عدم ادامه این اپیدمی در ووهان ، پیش بینی می کنیم این بیماری همه گیر در ووهان تا 4 فوریه بزرگتر شود (191،529 عفونت ؛ فاصله پیش بینی ، 132،751 - 273،649) ، عفونت در شهرهای دیگر چین برقرار خواهد شد و واردات به سایر کشورها بیشتر خواهد بود. مدل ما نشان می دهد که محدودیت های مسافرتی از شهر ووهان بعید است که در جلوگیری از انتقال در سراسر چین مؤثر باشد. با کاهش 99 درصدی موثر در سفر ، اندازه گیری همه گیری در خارج از ووهان تنها در 24 فوریه ممکن است 24.9٪ کاهش یابد.

 

 

یافته های ما به طور مفیدی به فرضیات مورد نظر در مدل ما ، و زمان بندی و گزارش موارد تأیید شده وابسته است ، و عدم اطمینان قابل توجهی در ارتباط با شیوع در این مرحله اولیه وجود دارد. با توجه به این موارد احتیاطی ، کار ما نشان می دهد که تعداد اصلی تولید مثل برای این شیوع 2019-nCoV در مقایسه با سایر ویروس های در حال ظهور بیشتر است ، نشان می دهد که مهار یا کنترل این بیماری زا ممکن است از نظر اساسی مشکل تر باشد.

پیش زمینه و وضعیت همه گیر فعلی

 

در تاریخ 31 دسامبر سال 2019 ، مقامات چین به سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار دادند که از ابتلا به پنومونی اتیولوژی ناشناخته در شهر ووهان ، استان هوبی چین جلوگیری شود. علائم جدیدی از کورونو ویروس (2019-nCoV) متعاقباً در 7 ژانویه سال 2020 از یک بیمار جدا شد (تان و همکاران 2020). بیشتر موارد از خوشه اولیه ارتباط اپیدمیولوژیک با یک بازار حیوانات زنده (بازار غذاهای دریایی هوآان جنوبی چین) داشت که نشانگر منشأ جنون زایی ممکن است (سازمان بهداشت جهانی 2020a). با این حال ، منبع قطعی ویروس ناشناخته است. عفونت ها در خوشه های خانوادگی و همچنین در کارکنان مراقبت های بهداشتی ، وقوع انتقال انسان به انسان را تأیید می کند ، اگرچه میزان این شیوه انتقال مشخص نیست. در 21 ژانویه سال 2020 ، WHO پیشنهاد کرد که امکان انتقال پایدار از انسان به انسان وجود دارد (سازمان بهداشت جهانی 2020b).

 

از 22 ژانویه سال 2020 ، بیش از 600 مورد تأیید شده است ، که از این تعداد 444 مورد از استان هوبی (New York Times 2020a) است. مواردی که سابقه سفر به ووهان را در سایر استانهای چین از جمله شهرهای بزرگ مانند پکن ، شانگهای و شنزن و همچنین سایر کشورها از جمله تایلند (n = 4) ، ژاپن (1 نفر) ، کره جنوبی ( n = 1) ، تایوان (1 نفر) ، هنگ کنگ (2 نفر) ، ماکائو (2 نفر) و ایالات متحده (1 نفر). علائم موارد گزارش شده شامل تب ، سرفه و تنگی نفس است (سازمان بهداشت جهانی 2020c). ذات الریه ، سندرم حاد تنفسی شدید و نارسایی کلیه در موارد شدید گزارش شده است. هفده کشته از ووهان گزارش شده است ، اکثریت آنها سالخورده بودند و یا دارای شرایط بهداشتی و درمانی نبودند (مرکز حمایت از سلامتی هنگ کنگ 2020).

 

اطلاعات بالینی و اپیدمیولوژیکی فعلی برای درک کامل پتانسیل انتقال بیماری همه گیر بیماری کافی نیست. این در حالی صورت می گیرد که افزایش قابل توجهی در حجم سفر در داخل و همچنین در داخل چین و در حدود سال نو قمری در تاریخ 25 ژانویه 2019 رخ داده است. برای دوره بین 10 ژانویه تا 18 فوریه پیش بینی شده است بیش از 3 میلیارد سفر مسافرتی ( CGTN 2020) ، که می تواند به میزان قابل توجهی شیوع ویروس را افزایش دهد.

 

ادامه مقاله در دست ترجمه است و بزودی منتشر میشود ...

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی